Natuurcursus

IVN-afdeling Gemeente Dronten organiseert een cursus over de natuur in eigen omgeving. Cursisten maken kennis met de natuur in en om Dronten, zowel op theorieavonden als tijdens excursies. De cursus is bedoeld voor inwoners van Biddinghuizen, Dronten en Swifterbant die genieten van de natuur in de omgeving en er graag meer over willen weten.

Data en locaties

De theorieavonden vinden plaats op de woensdagavonden  28 september en 5, 12 en 26 oktober in het “Ontmoetingspark Buiten” de Dukdalf 2 Dronten (bij de kinderboerderij). De tijden zijn van 19:45 tot ±22:00 uur;

De excursies vinden plaats op de zaterdagen volgend op de theorieavonden De excursietijden worden in onderling overleg bepaald, maar worden meestal gehouden in de ochtend uren.

Kosten en aanmelding

Deelname kosten bedragen € 40,00. Leden van IVN Dronten betalen € 20,00. Het lidmaatschap van IVN-afdeling Gemeente Dronten bedraagt slechts € 15,00 per jaar. Indien u nu lid wordt kunt u de cursus volgen tegen de ledenprijs. Meld u hier aan voor het lidmaatschap.
Meld u hier aan voor de cursus.

Inhoud cursus

De cursus bestaat uit vier theoriebijeenkomsten en vier excursies.

28 september 2022 Theorie: Plantenrijk en bomen 10 meest voorkomende bomen. Herkennen boom aan tak en blad.
1 oktober 2022 Excursie: Planten en bomen
5 oktober 2022 Theorie:  Paddenstoelen
8 oktober 2022 Excursie: Paddenstoelen
12 oktober 2022

Theorie: Vogels en veel aspecten die daar bij komen kijken zoals vogelherkenning, vogelzang vogeltrek en vogelgedrag.

15 oktober 2022

Excursie:  Vogelexcursie vooral over vogelherkenning in het veld.

26 oktober2022 Theorie: Dieren. Welke dieren kunnen we allemaal tegen komen in onze gemeente. Een groot deel van de avond gaat over diersporen en hoe we daaraan de dieren kunnen herkennen
29 oktober 2022 Excursie: Diersporen zoeken

Natuurcursus