icon illustratie

IVN Delft trapt het nieuwe jaar af

Delft 9 januari 2024

Terugblik nieuwjaars wandeling & receptie

tekst Liesbeth Bijl

Sijsjes, wilgenroosjes en katjes

Waar kun je het nieuwe jaar nou beter beginnen dan buiten in de natuur? Traditiegetrouw verzamelen IVN-leden en geïnteresseerden zich op zondag 7 januari bij het Arboretum-Heempark. Wim van Schie en Ansu Kok nemen ons mee voor een frisse en inspirerende wandeling. Na een paar weken miezerweer lijkt de zon wel speciaal voor ons zo uitbundig te schijnen. Een uurtje genieten we van bloeiende katjes van de hazelaar (hatsjoe), wilgenroosjes op de knotwilg (in de winter goed zichtbaar op de kale takken), de eerste sneeuwklokjes, heel prille daslook, gekraagde aardsterren en sijsjes in een els.

Fotograaf sijsje: Kees van der Klauw

Opwarmen

Daarna is het voor de leden tijd om op te warmen in de Natuurschuur. Op sokken! Want de modderschoenen blijven achter in de hal. Met een glaasje glühwein in de hand gaat zowel warm worden als bijpraten uitstekend. Het rooster op de flip-over getuigt ervan dat er weer heel wat excursies gedaan worden – houden zo!
Ten slotte worden we nog verrast met een presentje waar je ook warm van wordt: een zakje theebloemen om thuis van te genieten. Op naar een groen en gelukkig 2024.
icon illustratie