Jeugd natuurontdektochten

Natuurontdektochten

Wat is nu leuker (en gezonder) dan kinderen op ontdekkingtocht door de natuur ? Hun nieuwschierigheid & fantasie volgend terwijl er naar hartelust beleeft, ontdekt en geleerd wordt… Wij vinden dit toch wel een van de mooiste dingen! Daarom zetten de vrijwilligers van de jeugdnatuurontdektochten zich elk jaar vol in om een aantal prachtige activiteiten te organiseren.

Over ons?

Onze werkgroep voor de jeugd bestaat uit leden van IVN Delft en de Deltse Natuurwacht. Met een gulle bijdrage van Groen Doet Goed, zijn onze jeugdgidsen uitgerust met een gevulde rugzak, een lekkere jas en herkenbare polo zodat zij goed te herkennen zijn bij de jeugdactiviteiten.

Samen organiseren wij een tiental activiteiten per jaar voor de jeugd uit Delft en omstreken. We zorgen voor seizoensactiviteiten, zoals de slootjesdagen in de zomer en paddenstoelentochten in het najaar. De activiteiten worden in groepsverband voorbereid en we zorgen altijd voor een extraatje, zoals opdrachtkaarten, natuurbingo, picknick moment bij afsluiting of aandenken voor de nieuwe ‘natuurexperts’.

Wie zijn wij?

Onze werkgroep bestaat momenteel uit:

En we kunnen ook altijd rekenen op Thea Rengers (IVN/DNW) en Wim van Schie (IVN).

Kom erbij

Wij zitten altijd te springen om nieuwe werkgroepleden, dus als je geinteresseerd bent, schrijf dan een mailtje naar het secretariaat van IVN Delft o.v.v. ‘Jeugdwerk’ en meld je aan!

Wanneer trekken we er weer op uit?

Kijk in ons activiteitenprogramma en nieuwspagina