Introductiecursus natuur

Op woensdag 29 maart starten we weer met een “introductiecursus natuur” waarin we verschillende onderdelen van de natuur om ons heen behandelen.

De cursus is gericht op iedereen die graag iets meer van de natuur wil weten, maar niet goed weet waar of hoe te beginnen. Voorkennis is dan ook niet nodig, een flinke dosis interesse is voldoende.

De cursus bestaat uit 8 theorie avonden op de woensdagavond. Op elke theorie avond volgt daarna (op een zaterdag) een veldexcursie, waarin we de nieuw verworven kennis in het veld nog eens verder verduidelijken.

Deze cursus wordt georganiseerd door het IVN Asten-Someren en de theorie-avonden vinden plaats in het verenigingsgebouw “De Stulp”, aan de Ostaderstraat 30 in Asten. Alle avonden beginnen om 20:00 en tegen 22:00 zijn we steeds klaar. De uitzondering is de eerste avond. Dan beginnen we om 19:30 (dus een half uurtje vroeger) zodat we ook wat tijd hebben voor wat algemene zaken en een korte introductie. De excursies zijn vrijwel steeds op een zaterdagochtend, van ca. 09:30-12:00 (met uitzondering van de excursie op 17 juni, die zal ‘s middags van 13:30-16:00 zijn).

Voor vragen kunt u contact opnemen met cursus@ivnastensomeren.nl of telefonisch via 06-14403370 (Eric Moors)

Onderwerpen

De onderwerpen die we in deze cursus gaan behandelen zijn met de bijbehorende data zijn:

Onderwerp Theorie Excursie Toelichting
Vogels woensdag 29 maart zaterdag 1 april De theorieavond begint om 19.30 uur !
Diersporen woensdag 19 april zaterdag 22 april Vanaf nu beginnen de theorie-avonden om 20.00 uur
Ecologie woensdag 10 mei zaterdag 20 mei De excursie is 1 week later dan de theorie avond
Insecten woensdag 31 mei zaterdag 3 juni
Planten woensdag 14 juni zaterdag 17 juni Deze excursie zal ‘s middags zijn in plaats van in de ochtend
Landschappen woensdag 28 juni zaterdag 1 juli
zomervakantie
Zoogdieren woensdag 30 augustus zaterdag 2 september
Paddenstoelen woensdag 20 september zaterdag 23 september

De kosten voor deze cursus bedragen 60,00 euro (voor leden van het IVN) en 70 euro (voor niet-leden).

U kunt zich aanmelden voor deze cursus door het invullen van een aanmeldformulier. In de bevestiging van uw aanmelding vind u ook de gegevens over de betaling.

Gevlekte rietorchis
IVN gebouw de Stulp