Cursussen

Maak jouw gemeente, buurt of tuin ook bijvriendelijk! Er zijn verschillende cursussen ontwikkeld binnen Nederland Zoemt die je hierbij helpen.

Laat jouw gemeente zoemen

Cursus ‘Laat jouw gemeente zoemen: bijvriendelijk groenonderhoud voor gemeenten’

Ben jij betrokken bij het groenbeleid van jouw gemeente en wil je dat graag bijvriendelijk uitvoeren? In deze praktijkgerichte cursus leer je hoe je dat aanpakt. Jij kunt in jouw gemeente een grote bijdrage leveren aan het verbeteren van de leefomstandigheden van bijen.

Deze cursus is momenteel alleen beschikbaar als incompany cursus.

Bijen tellen tijdens Nederland Zoemt

Laat jouw buurt zoemen

Cursuspakket ‘Laat jouw buurt zoemen: bijvriendelijk groenonderhoud voor vrijwilligers’

Wil je graag met jouw IVN-afdeling of vrijwilligersgroep aan de slag om je buurt bijvriendelijk te maken? Organiseer dan de korte cursus ‘Bijvriendelijk groenonderhoud voor vrijwilligers’ voor jouw afdeling of vrijwilligersgroep.

De cursusmaterialen die in het kader van het project Nederland Zoemt zijn gemaakt, zijn gratis beschikbaar voor afdelingen van natuurorganisaties en andere vrijwilligersgroepen om zelf een cursus mee te geven.

wilde bijen

Laat jouw tuin zoemen

Cursuspakket ‘Laat jouw tuin zoemen: cursus bijvriendelijk tuinonderhoud’

Wil je als IVN-afdeling of andere vrijwilligersgroep een cursus voor het algemene publiek geven over bijvriendelijk tuinonderhoud? Dat kan ook. De cursus ‘Laat jouw tuin zoemen’ gaat over het bijvriendelijk inrichten en onderhouden van de tuin.

De materialen voor deze cursus zijn eveneens gratis beschikbaar voor afdelingen van natuurorganisaties en andere vrijwilligersgroepen om zelf een cursus mee te geven.

Nationale Bijentelling

E-learning: BIJ-leren

Leer in minder dan een half uur over wat bijen zijn, wat ze nodig hebben en hoe jij ze kunt helpen. Vol met mooi beeldmateriaal en praktische tips die je meteen buiten toe kunt passen.