Werven en activeren van (nieuwe) groene vrijwilligers/leden

Wil je nieuwe doelgroepen betrekken bij je activiteiten? Wil je je achterban in de actieve stand krijgen? Dan is de Expeditie Nieuwe Gezichten iets voor jou! In ruim twee maanden leer je alles over het werven en activeren van (nieuwe) groene vrijwilligers/leden. De geleerde lessen worden meteen in de praktijk gebracht om op korte termijn tot resultaten te komen.

Wat en hoe?

• Je werkt aan je eigen doelstelling en voert je eigen actieplan uit binnen het kader “werven en activeren van bestaande en nieuwe vrijwilligers/leden”.
  • Met een andere blik kijken naar het werven van vrijwilligers/leden. Aan de slag met inzichten uit de gedragspsychologie, denken in doelgroepen en inzicht krijgen in de vrijwilligersreis.
  • Reflecteren op de eigen organisatie en inzicht krijgen in de wijze waarop (nieuwe) vrijwilligers/leden de organisatie beleven.
  • Samenwerken met en leren van andere vrijwilligersorganisaties.

Voor wie?

Er is plek voor maximaal zes zelfstandige vrijwilligersgroepen die actief zijn in de natuur in Noord-Holland. Dat kunnen zelfstandige beheergroepen zijn, maar ook IVN of KNNV-afdelingen. De expeditie is niet bedoeld voor natuurwerkgroepen die rechtstreeks worden aangestuurd door een boswachter of beheerder.

Je doet mee met twee personen uit jouw organisatie. Mensen die enthousiast zijn over het werven en activeren van nieuwe vrijwilligers/leden zijn welkom. Idealiter is één van de deelnemers bestuurslid. Zorg dat deelname gedragen wordt door het bestuur.

Waar en wanneer?

• Startdag bij IVN Natuureducatie in Amsterdam (vrijdag 15 maart).
  • Drie online sprintwissels (maandag- of dinsdagavonden).
  • Slotdag bij IVN Natuureducatie in Amsterdam (zaterdag 25 mei)

Passen deze data niet? Meld je dan toch aan. We kunnen eventueel data aanpassen.

Meer informatie

Op maandagavond 19 februari om 19:30 uur organiseren we een online informatiesessie. Als je een mailtje stuurt naar expeditie.NH@ivn.nl, ontvang je een link voor de online bijeenkomst.

Benieuwd naar ervaringen van voorgaande Expeditie deelnemers? Lees het verhaal van Ellen en Marcel.

Expeditie Nieuwe Gezichten is een initiatief van Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV). Deze animatie geeft een mooie samenvatting van wat een Expeditie is.

Aanmelden

Wil je meedoen? Er is plek voor maximaal zes organisaties. Vul het aanmeldformulier in of mail naar expeditie.NH@ivn.nl om in aanmerking te komen.

Aanmeldformulier Expeditie Nieuwe Gezichten 2024

Begint op 71 Dagen 15 maart 2024 - 17:00