Over Bosje hier & Bosje daar

Bosje hier

Met het pakket van IntratuinWereld Natuur Fonds, Tuinbranche Nederland en IVN Natuureducatie doe je iets goeds voor de natuur én voor je eigen tuin. We hebben een makkelijk te planten minibospakket (3m2) voor in de tuin samengesteld met inheemse bomen en heesters. Je krijgt er bovendien een biologische bloemenmix voor vlinders, handige plantinstructies & onderhoudstips én de inheemse bomenwaaier bij.

Bosje daar

En we gaan nog verder. We planten niet alleen hier, maar ook daar! Door ontbossing zijn we de helft van de bossen op aarde verloren. Om de aarde leefbaar te houden moeten we bossen beschermen en herstellen. Voor elk verkocht pakket planten we daarom 3 bomen in het Atlantisch regenwoud in Brazilië. Dit bijzondere regenwoud herbergt een groot aantal diersoorten, de kleurrijkste vogels en ruim 400 verschillende soorten bomen. Helaas raken we dit prachtige bos in een alarmerend tempo kwijt. Daarom richten we ons op de bescherming en herstel van de bossen in dit gebied.

Met een bosje hier draag je bij aan een bosje daar!

Met een 'Bosje hier & Bosje daar' pakket, voeg je kleur, geur en leven toe aan jouw tuin. Bovendien plant je ook nog eens drie bomen in het regenwoud.

Het pakket is een gesponsorde samenwerking tussen Intratuin, Wereld Natuur Fonds, Tuinbranche Nederland en IVN Natuureducatie. Op dit product wordt geen winst gemaakt. Zo maken we het voor zo veel mogelijk tuinbezitters mogelijk om voor een lage introductieprijs mee te doen.

Uitverkocht

Wat jammer… het minibos-pakket is uitverkocht. Het goede nieuws is dat er de komende tijd 27.000 nieuwe inheemse bomen geplant worden in de tuinen van Nederland en 9.000 bomen in het Atlantisch Regenwoud in Brazilië.

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe acties meld je dan aan voor de Mens & Natuur nieuwsbrief.