Excursies

Geplande excursies

Zwolle boschwijk nieuwjaarswandelingHet hele jaar door organiseert IVN Zwolle excursies in natuurgebieden en parken in en rondom Zwolle. Onder leiding van natuurgidsen ontdek je een bepaald gebied of wordt er een thema onder de loep genomen.

De meeste excursies zijn gratis en duren 1,5 tot 2 uur. Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld. De excursies zijn te vinden in de agenda.

Excursies op aanvraag

Helaas zijn er momenteel te weinig vrijwilligers om excursies-op-aanvraag aan te bieden. Wij hopen hier binnenkort een oplossing voor te vinden. Houd deze website in de gaten!

Heb je iets te vieren of wil je als groep een educatieve en gezellige activiteit doen, dan biedt IVN Zwolle die mogelijkheid.

Naast de geplande excursies kun je ook een excursie of natuuractiviteit aanvragen voor een bedrijf, wijkvereniging, familie of vriendengroep.

We leveren hierbij “maatwerk” wat betreft plaats, tijd, interesse, doel, leeftijd en dergelijke.

Afhankelijk van de omvang van de groep en het thema worden een of meer ervaren natuurgidsen ingezet.

Om de onkosten te dekken rekent IVN Zwolle  voor een activiteit van 1,5 uur en 16 deelnemers  € 30,00 per begeleidende gids.

Voor aanvragen mail naar: IVNexcursies@ivnzwolle.nl

‘Uurtje bomen’

kinderen bij boom

Op aanvraag voor kinderen van 10 -12 jaar in groepsverband van school of buurtwerk.

In 1,5 uur kennismaken met de bomen in de buurt en het planten- en dierenleven eromheen verkennen aan de hand van natuur-doe-kaarten.

Een speelse en gezonde aanvulling op de wereldoriëntatie-les

Een ‘uurtje bomen’ wordt begeleid door 2 gidsen en kost € 60,00 om onkosten als reis- en materiaalkosten te dekken .

Voor aanvragen mail naar:  IVNexcursies@ivnzwolle.nl