Wandelgroep

De wandelgroep organiseert voor leden van IVN Zeewolde een divers aanbod aan wandelingen. Tevens worden voor leden én niet-leden korte kuierwandelingen aangeboden. Bij onze wandelingen staat het beleven van de natuur centraal. We ontdekken tijdens het wandelen bijzonderheden en delen die met elkaar. Zo doen we ongemerkt veel natuurkennis op. Daarnaast is het ook nog eens heel gezellig met elkaar op pad te zijn.

De wandelingen worden voorbereid en begeleid door een aantal leden van de wandelgroep. Steeds is er een ander duo dat een route bedenkt en voorloopt. Bijna altijd loopt op de wandelingen een IVN natuurgids mee.

Donderdagochtend wandelingen
Op de 1e en 3e donderdag van de maand wordt er gewandeld van 9.30 tot 11.30 uur.  De afstand van de route ligt tussen de 4 en 6 km. We verzamelen om 09.30 uur bij de Roode Schuur en wandelen vanaf daar of we fietsen of carpoolen naar een ander startpunt in de buurt van Zeewolde. Deze wandelingen staan open voor IVN leden.

Dinsdagochtend wandelingen – kuierwandelingen
Iedere 2e dinsdag van de maand wordt er gewandeld van 10.00 tot 11.00 uur. We wandelen vanaf de Roode Schuur in een rustig tempo en nemen de tijd om de natuur in al zijn verscheidenheid te bekijken. Na afloop drinken we een kopje koffie of thee in de Roode Schuur en wordt vaak nog een natuuronderwerp uitgelicht of vragen beantwoord. De wandelafstand ligt tussen de 2 en 4 km. Deze wandelingen staan open voor iedereen. Voor de koffie wordt een bijdrage gevraagd.

Vrijdag wandelingen – seizoenswandelingen
Ieder kwartaal organiseren we een langere wandeling op vrijdag van 9.30 tot 14.30 uur. Onderweg lunchen we met zelf meegebracht eten en drinken.  We verzamelen om 09.30 uur bij de Roode Schuur en carpoolen naar een startpunt verder van Zeewolde. Bijvoorbeeld naar het Harderbos, Hulkesteinse bos, de Veluwe, de Eempolder, Oostvaardersplassen, enz. De wandelafstand ligt tussen de 9 en 12 km. Deze wandelingen staan open voor IVN leden.

Ben je geen lid van IVN Zeewolde en wil je een keer meewandelen op de donderdag of vrijdag? Dat kan! Wil je vaker meewandelen, dan vragen we je om lid te worden.
Je bent van harte welkom!

De coördinator van de werkgroep is Netty Wesly. Voor meer informatie:

Email: wandelgroep@ivn-zeewolde.nl