Minicursus: Tuinvogels en iets verder van huis

Wat een leuke vogel, maar welke is het eigenlijk?

Als je jezelf dit vaker afvraagt dan is deze minicursus echt iets voor jou!
Wij, Ineke Buijsman en Brigitte van Rijswijk, zelf enthousiast vogelaars gaan samen met jullie deze minicursus invullen.

Cursusinformatie

De cursus bestaat uit twee bijeenkomsten namelijk een theorieavond en een vroege vogel excursie. Bij opgave kan aangegeven worden of je beide bijeenkomsten wilt volgen of slechts één. Onze doelgroep is de beginnende vogelaar.

Praktische informatie Theorieavond

Datum en tijd: dinsdagavond 7 mei 2024 van 19.30-21.30 uur
Locatie: Streekbospaviljoen, IVN West-Friesland, adres: Veilingweg 21A Bovenkarspel

De volgende onderwerpen komen tijdens deze avond aan bod:

• Tuinvogels
  • De vogel: korte introductie
  • Vogelkijktips: Observeren + leuke locaties Noord-Holland
  • Welke apps kan ik gebruiken?
  • Welke Vogelaar ben jij? Over verrekijkers, telescoop en camera.

Praktische informatie ‘Vogeltje wat zing je vroeg’ excursie

Datum en tijd: zaterdagochtend 11 mei 2024 van 05.30-07.30 uur
Locatie: ‘t Egboetje, Liederik 15, Oostwoud
Kledingtip: kleed je warm aan, en denk aan goed schoeisel, we zullen veel stilstaan deze excursie.
Neem een verrekijker mee als je die hebt.

Kosten:

Het cursusgeld dient voor de aanvang van de cursus te worden overgemaakt op bankrekening: NL13 RABO 0167 7601 57 t.n.v. IVN West-Friesland onder vermelding van: Tuinvogels

Opgeven:

cursussen@ivn-westfriesland.nl
Meer informatie? Brigitte van Rijswijk 06-12614707

• Kosten: Alleen de theorieavond: €10,- voor leden IVN West-Friesland, €12,50 voor niet-leden Alleen de vroege vogel excursie: €10,- voor leden IVN West-Friesland, €12,50 voor niet-leden Bij deelname aan beide bijeenkomsten zijn de totale kosten: €15,- voor leden IVN West-Friesland, €20,- voor niet-leden.
  • Aanmelden verplicht: Ja