Rondleiding Rammekenshoek

Walcheren 19 mei 2023

Wat een verrassend hoekje van Walcheren!

Vlakbij het dorp Ritthem ligt het gebied Rammekenshoek. We zien daar schorren en slikken, waar bij laag water naar eten gescharreld wordt door allerlei vogels. We lopen om het Fort Rammekens heen en horen daar over de geschiedenis van deze eeuwen oude vesting en natuurlijk is daar de Westerschelde met zijn belangrijke functie voor de oude handelssteden en ook nu nog is het een zeer druk bevaren handelsroute waarbij de schepen verbazend dicht langs onze oever varen.

Het strandje en de kreek geven aanleiding om te vertellen over de jongste geschiedenis van Walcheren en ook wie belangstelling heeft voor planten kan aan zijn trekken komen.

Kortom, voor elk wat wils op één vierkante kilometer.

De rondleiding start op elke dinsdagavond vanaf 30 mei tot en met 29 augustus om 19.30 uur en duurt ongeveer anderhalf uur. De gids wacht u op bij de parkeerplaats van Fort Rammekens.

Omdat we over een onverharde dijk stappen via een overstapje is de wandeling niet geschikt voor wagentjes en mensen die slecht ter been zijn, maar we kunnen u wel een (gratis) alternatief rondje wijzen.

Deelname:  Opgeven via rammekenshoek@ivnwalcheren.nl

Kosten: Volwassenen 3 euro; kinderen tot 12 jaar 1,50; leden van IVN en kinderen tot 6 jaar gratis. Graag ter plekke (gepast) contant betalen aan de gids.