Wandeling op Landgoed Ter Hooge

Landgoed Ter Hooge is een gevarieerd gebied dat rond het begin van de 19e eeuw in de Engelse landschapsstijl is aangelegd. Het huidige kasteel dateert van 1755 en is gebouwd op de fundamenten van een kasteel dat daar al in de 15de eeuw is gebouwd. Het park wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe aanplant, zoals diverse bomen en Zeeuwse hagen. Onlangs is ook de oever van de grote vijver natuurvriendelijk gemaakt.

Er valt in ieder seizoen wel iets te zien en beleven waar tijdens de wandeling extra aandacht voor zal zijn zoals: de stinzenplanten in het voorjaar, de bloei in de zomer, paddenstoelen in de herfst en de knoppen aan de bomen in de winter. De twee excursies met het thema Vroeg uit de veren zijn echt gericht op de vogels die op het landgoed leven en/of broeden. Vergeet u voor deze excursies vooral uw verrekijker niet!

Ook in 2024 mag IVN-Walcheren weer verschillende excursies op dit landgoed organiseren:

Datum Tijdstip Thema
Zaterdag 20 april 6.00 uur Vroeg uit de veren
Zaterdag 11 mei 6.00 uur Vroeg uit de veren
Zaterdag 24 augustus 10.00 uur Zomer in Ter Hooge
Zaterdag 19 oktober 10.00 uur Herfstwandeling met paddenstoelen
Zaterdag 28 december 14.00 uur Verrassende winterwandeling

Het vertrek is vanaf de parkeerplaats aan de Breeweg tegenover kaasboerderij “Pitteperk”. Het gebied kan in bepaalde periodes van het jaar op sommige plaatsen drassig zijn. Stevige schoenen of laarzen zijn dan aan te raden.

Deelnemen kost volwassenen € 3,00; kinderen tot 12 jaar € 1,50. Voor kinderen tot 6 jaar en voor leden van IVN Walcheren is deelname gratis. Graag ter plekke (gepast) contant betalen aan de gids.

Vooraf verplicht aanmelden bij activiteiten@ivnwalcheren.nl (er geldt een maximum aantal deelnemers).

Kijk altijd voor de laatste info op de website.

Kasteel Ter Hooge Vanaf 20 april 2024 - 06:00
Parkeerplaats aan de Breeweg tegenover kaasboerderij “Pitteperk”
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor volwassenen € 3,00; kinderen tot 12 jaar € 1,50. Voor kinderen onder de 6 jaar en voor leden van IVN Walcheren is deelname gratis. Graag ter plekke gepast contant betalen aan de gids.
  • Aanmelden verplicht: Ja