Rondleiding Moesbosch

Op zondag 21 april organiseert IVN Walcheren een bijzondere rondleiding over de historische buitenplaats Moesbosch in Koudekerke. Het bij de buitenplaats behorende bos kleurt in deze tijd van het jaar helemaal wit door het beschermde plantje Daslook dat hier rijkelijk groeit en bloeit.

Deze buitenplaats staat voor het eerst op de kaart in 1750, maar het daar tegenover gelegen Der Boede bestond al in de 14e eeuw, in de vorm van een zogenaamde ridderhofstede.

De villa van Moesbosch werd sinds de 18e eeuw bewoond door de familie Van Doorn. Bij het landgoed horen ook een grafkelder en een koetshuis, beiden staan op de monumentenlijst. Het bos is een uniek gebied, dat gedeeltelijk in privébezit is en normaal gesproken gesloten is voor het publiek.

Wilt u eens wat meer weten over deze buitenplaats en alles wat er rondom groeit en bloeit, dan kunt u mee met deze rondleiding op zondag 21 april om 10.30 uur.

Datum Tijdstip
Zondag 21 april 10.30 uur

Vertrekpunt: ingang /oprit huis Moesbosch, Vlissingsestraat 28 in Koudekerke.

De excursie zal ongeveer 1,5 uur duren.

Kosten: Volwassenen 3 euro; kinderen tot 12 jaar 1,50; leden van IVN en kinderen tot 6 jaar gratis. Graag ter plekke (gepast) contant betalen aan de gids.

Kijk altijd voor de laatste informatie op de website.

21 april 2024 - 10:30
zondag 21 april 2024 10:30
P_Moesbosch
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Deelnemen kost € 3,00 voor volwassenen; kinderen kosten € 1,50. Voor kinderen onder de 6 jaar en voor leden van IVN Walcheren is deelname gratis. Graag ter plekke contant gepast betalen aan de gids.
  • Aanmelden verplicht: Nee