Excursies 2024 in Park Toorenvliedt

Het kasteeltje in park Toorenvliedt dateert uit 1726.  Al wandelend door het park, dat eind 18e eeuw is aangelegd in de Engelse landschapsstijl, verwonderen we ons over de vele natuur- en cultuurwaarden van de buitenplaats. Wat is er in die 300 jaar gebeurd?  U kunt het zelf beleven samen met een natuurgids van IVN Walcheren die u veel kan vertellen over de natuur, de historie en de ontwikkelingen in het park.

Als de omstandigheden rondom de vogelgriep het mogelijk maken, bezoeken we tijdens de wandeling ook de Vogel- en Zoogdieropvang De Mikke. De opvang ligt daar, waar ooit het openluchttheater van Middelburg was.

Elke excursie wordt er een ander thema uitgelicht, waar tijdens de wandeling extra aandacht voor zal zijn zoals de voorjaarsbloeiers, de vogels en andere dieren in het park, de herfstkleuren en de sporen uit de WOII die er nog te vinden zijn. De excursies  Vroeg uit de veren  en Op zoek naar dieren en diersporen zijn echt gericht op de vogels en andere dieren. Vergeet u voor deze excursies vooral uw verrekijker niet!

IVN Walcheren organiseert in 2024 excursies op de volgende data:

Datum Tijdstip Thema
Zaterdag  4 mei 6.00 uur Vroeg uit de veren
Zaterdag  18 mei 14.00 uur In mei …
Zondag  23 juni 14.00 uur Op zoek naar dieren en diersporen
Zaterdag 27 juli 14.00 uur Zomers genieten!
Zondag 13 oktober 14.00 uur Waarom verkleurt een blad?
Zaterdag 2 november 14.00 uur Walcheren bevrijd

Het vertrekpunt voor de excursie is: vanaf de ingang van het park aan de Koudekerkseweg bij het landingsmonument (Buffalo-voertuig).

Kosten: Volwassenen 3 euro; kinderen tot 12 jaar 1,50; leden van IVN en kinderen tot 6 jaar gratis. Graag ter plekke (gepast) contant betalen aan de gids.

Kijk altijd voor de laatste informatie op de website.

Wereldlabyrint dag Vanaf 04 mei 2024 - 06:00
Waar
P Toorenvliedt
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor volwassenen € 3,00; kinderen tot 12 jaar € 1,50. Voor kinderen onder de 6 jaar en voor leden van IVN Walcheren is deelname gratis. Graag ter plekke gepast contant betalen aan de gids.
  • Aanmelden verplicht: Nee