Natuurexcursies

Natuurexcursies voor iedereen

Onze Natuurgidsen en Natuurexcursieleiders nemen je graag mee, om je dingen te laten ontdekken waaraan je anders nietsvermoedend voorbij loopt. Zij doen een beroep op al je zintuigen en bezorgen je een onvergetelijke beleving van natuur en landschap.

Deze publieksexcursies zijn gratis en deelname staat open voor iedereen en voorkennis is niet vereist.

Wij kennen geen vaste vertrekdagen of -tijden; per keer plannen we onze excursies en publiceren die in een inlegvel in onze afdelingsfolder die elke deelnemer aan een activiteit meekrijgt, in onze maandelijkse digitale Nieuwsbrief en natuurlijk in onze Activiteitenagenda en op Facebook.

Uitzondering vormt het Kralingse Bos; daar kennen we een vast excursieschema van 4 excursies per jaar, altijd op de eerste zaterdag van het nieuwe (meteorologische) seizoen, dus in 2023 op 2 maart, 3 juni, 2 september en 2 december. Vertreklocatie is op het parkeerterrein naast uitspanning De Eekhoorn, Prinses Beatrixlaan 24, 3062 CM Rotterdam; aanmelding vooraf is niet nodig.
Met 2 gidsen ga je het bos in, iedere keer met een andere route, een ander thema, maar in ieder geval passend bij het seizoen.

De excursies zijn te voet of met de fiets. In de aankondiging geven we aan voor wie de excursie geschikt is (bijv. volwassenen, gezinnen), wat het thema is, hoe de bereikbaarheid is en wat de praktische details zijn.

Ook geven we aan of aanmelding vooraf verplicht is en bij wie je die moet doen.

Excursie op aanvraag

Komt de door ons geplande excursiedatum of -tijd jou niet uit?
Wil je je familie, vrienden of collega’s trakteren op een excursie met een Natuurgids?
Vraag dan een excursie bij ons aan en wij kijken of er Natuurgidsen beschikbaar zijn.
Datum, locatie en programma stellen we in onderling overleg vast.

Er gaan twee Natuurgidsen mee. Maximum aantal deelnemers is 20.
Duur van de excursie is 1,5 tot maximaal 2 uur.
Voor een familie- of vriendengroep en verenigingen en stichtingen zonder winstoogmerk zijn de kosten € 75.
Voor een commerciële organisatie geldt het tarief van € 125.

Natuurgidsen zijn vrijwilligers; bijdragen worden gebruikt voor het educatieve werk van onze afdeling. Natuurgidsen krijgen een bijdrage. Daarnaast ontvangen zij een vergoeding voor de eventuele directe kosten zoals reiskosten.

Dien je aanvraag in via ivnrotterdam@gmail.com of neem contact op met Liesbeth den Haan (tel. 06-47046122).