Wie zijn wij

Wat we willen

IVN staat voor mens, natuur en duurzaamheid. Wij willen mens en natuur dichter bij elkaar brengen, door langs allerlei wegen mensen te bereiken en te betrekken bij activiteiten in en voor de natuur en voor een duurzame plaats van de mens in die natuur.

IVN is een landelijke vereniging met rond de 170 afdelingen door het hele land. IVN Rotterdam en omstreken is er daarvan een, zelfs een van de oudste van Nederland, opgericht in 1956.

Voor meer informatie over IVN landelijk, kijk op de website.

In de afdelingen vind je vrijwilligers, die met passie en enthousiasme op allerlei verschillende thema’s bezig zijn, zoals Natuur Dichtbij, Kind & Natuur en Duurzaamheid. Binnen onze afdeling organiseren zij activiteiten op thema’s  zoals Natuur dichtbij, duurzaamheid, zoals natuurexcursies, Schone Rivieren expedities en cursussen. Ook haakt de afdeling aan bij landelijke campagnedagen en bij provinciale projecten van IVN, zoals Slootjesdagen, Beleef de herfst en Tiny Forests, en dat veelal in samenwerking met de projectmedewerkers van IVN Zuid-Holland.