Afsluiting 2022 door de Bos- en heideploeg

Rijssen Enter 2 januari 2023

Afgelopen zaterdag, de 17e dec was de laatste werkdag van de bos- en heidegroep van het IVN, afd Rijssen – Enter.
Ivm de bevroren grond werd er deze dag niet gewerkt want het was onmogelijk de boompjes en struiken te verwijderen.
Vanaf augustus is deze groep bezig met het verwijderen van opslag zoals dennenboompjes, bramenstruiken en berkenboompjes in het heideveld tegenover het hotel de Sallandse Heuvelrug (voormalig hotel Rijsserberg).

Met zo’n 20 vrijwilligers wordt er elke 2e en 4e zaterdag van de maand gewerkt tot 21 maart, want dan begint het broedseizoen.

Het is gebruikelijk om de laatste werkdag van het jaar af te sluiten met een lekkere kop snert van de lokale cateraar de Sterkerij.
Dit wordt door de vrijwilligers erg gewaardeerd en er wordt dan ook genoten van de goedgevulde soep, compleet met roggebrood en spek.

De groep hoop zaterdag de 14e januari weer aan de slag te gaan.
Dan worden de laatste boompjes verwijderd waarna er nog een laatste controlerond wordt gemaakt en dan gaan we aan de slag op de 1e en 2e heide aan de Brekeldlaan.

Heb je interesse om een keer mee te doen?
meld je dan aan op ivn.rijssenenter@gmail.com