Educatie

IVN staat voor educatie, vandaar dat er sinds 2018 ook een werkgroep educatie is binnen IVN Oldenzaal-Losser e.o.

De werkgroep educatie maakt jaarlijks een programma met cursussen, workshops en educatieve activiteiten. Denk dan aan een workshop (1 avond) over bijen of tuinvogels, een korte (4 bijeenkomsten) paddenstoelencursus of groencursus, een wat langere schoolnatuurgidsencursus of een natuurgidsenopleiding die ruim 1½ jaar duurt.

Er wordt gebruik gemaakt van landelijke IVN-cursussen, maar we ontwikkelen ook eigen cursussen en cursusmateriaal.

Voor de presentatie van de cursussen en workshops wordt, indien mogelijk, gebruik gemaakt van de deskundigheid en creativiteit van de eigen IVN-leden. Er worden soms ook “groene mensen” buiten de vereniging benaderd voor deze educatieve activiteiten.

Sommige activiteiten zijn alleen toegankelijk voor IVN’ers als nascholing, andere activiteiten worden georganiseerd voor een breed publiek.

Het doel is de natuur beter te leren kennen, beleven en waarderen in al zijn aspecten.

Onder “activiteiten” staat vermeld wat we het komende jaar op de agenda hebben staan.

Heb je belangstelling voor het werk van de werkgroep educatie, of heb je een vraag over het aanbod, of een suggestie voor een cursus of workshop, dan kun je contact opnemen met:

Mariska Damink: e-mail: educatie.ivnoldenzaallosser@gmail.com

Educatie