Werkgroep Scholen

Onze werkgroep neemt in het voorjaar de groepen 6 en in het najaar de groepen 7 van alle Oirschotse basisscholen mee naar een natuurgebied in de buurt. En er is jaarlijks een tentoonstelling voor basisschoolleerlingen van groepen 3 t/m 8.

Duivelsei-dvdl-oirschot

Voor het jaar 2024 ziet ons programma-aanbod er als volgt uit:

De tentoonstelling ‘Kom kijken op de hei’ van 24 januari t/m 1 februari 2024 ging helaas niet door vanwege gebrek aan belangstelling vanuit de Oirschotse scholen.

We verwachtten eigenlijk ca 450 leerlingen van groepen 3 tm 8 van de Oirschotse basisscholen.

Van Scouting Oirschot mogen we deze IVN tentoonstelling in hun Blokhut ‘Odulphushoeve’ aan de Eindhovensedijk organiseren. Deze interactieve tentoonstelling, die we van IVN Valkenswaard kunnen lenen, is ontwikkeld voor basisschoolkinderen. In een vijftal ‘stations’ worden de verschillende functies van kleur in de natuur onder de loep genomen. Bij elk station zijn er leer- en doe-dingen specifiek voor de onder-, midden- en bovenbouw. Elk kind wordt dus op zijn eigen niveau aangesproken. Op de 5 posten komen de volgende thema’s aan bod:

Alle posten zouden worden bemenst door enthousiaste vrijwilligers uit onze eigen IVN en daarbuiten!

Lentewandeling van 14 tm 24 mei 2024 bij ’t Lisje’

Herfstwandeling van 8 tot en met 18 oktober 2024 op landgoed ‘s-Heerenvijvers