Avondwandeling Hagenbeek

Op deze zomeravond wandelen we met verschillende leden van onze plantenwerkgroep langs hooilanden en natte schraalgraslanden, houtwallen en poelen.

Het Hagenbeek bij Barchem is een 42 hectare groot natuurgebied van Staatsbosbeheer. Het is onderdeel van de ecologische verbindingszone tussen verschillende natuurgebieden.

Waarom is dit gebied zo bijzonder en moet je het een keer bezocht hebben? De gidsen onthullen het geheim van deze bijzondere vegetatie. Hier bloeien onder meer dotterbloemen, echte koekoeksbloemen, distels en verschillende orchideeën. Maar de gidsen vertellen ook over de Grote Ratelaar en de bijzondere Kale Jonker. Daarnaast biedt het terrein een diversiteit aan insecten, vogels en reptielen.

Alleen voor leden.

25 juni 2024 - 19:00