Over Noord-Midden Achterhoek

Nieuwsbrief ‘t Schrijvertje

Sinds 2018 verschijnt ‘t Schrijvertje als digitale nieuwsbrief. Sinds januari 2021 twaalf keer per jaar. Zo informeren we leden en donateurs over nieuws uit de vereniging, wetenswaardigheden uit de regio en andere interessante natuurzaken die voorbij komen.

Werkgroep Wandelingen

Elke 2e zondag van de maand organiseren we een algemene publiekswandeling of -fietstocht.

natuurtuin_01ivn _natuurtuin_02

Werkgroep Natuurtuin

Op vaste momenten werkt een enthousiaste groep vrijwilligers aan het onderhoud van de IVN natuurtuin in Lochem.

vereniginsavonden_patrijs

Werkgroep Verenigingsavonden

Elke 4e dinsdag van de maanden februari t/m mei en augustus t/m oktober houden we een verenigingsavond voor leden en donateurs.

landschapsbeheer_02cimg2441

Werkgroep Landschapsbeheer

Gemiddeld eens in de drie weken, van oktober tot april op zaterdagochtend van 9.00-12.30 uur, werken we in het landschap. We pakken daarbij achterstallig onderhoud van kleinschalige landschapselementen aan.

cursussen_img_2981_3_copie_1_foto_cursus_1

Werkgroep Cursussen

Deze werkgroep organiseert cursussen en workshops voor zowel leden als niet-leden. Naast de jaarlijks terugkerende cursussen Vroege Vogels en Paddenstoelen organiseerde de werkgroep cursussen over onder andere Natuurfotografie, Wilde planten en hun bezoekers en Stromend Landschap.

kiwi_01kerstmarkt_2014

Werkgroep KIWI

Op eigen initiatief en op verzoek verzorgt de werkgroep KIWI (Kraam Informatie en Winkel) een informatiestand bij evenementen zoals braderieën, markten of open dagen. In deze stand geven we informatie over natuur-bij-huis en laten we bezoekers de natuur ervaren.