Luisterverhaal voor kinderen: Op avontuur in de laatste stadswildernis van Amsterdam: De Bretten

Amsterdam 15 februari 2022

Ga mee op ontdekkingsreis met het gratis luisterverhaal: “De Bretten: het best bewaarde geheim van Amsterdam”. Luister naar de avonturen van de jonge Dries in de laatste stadswildernis van Amsterdam en laat je betoveren door de ongelooflijke dingen die hij en zijn opa tegenkomen in De Bretten.

“De natuur praat altijd, maar niet met woorden, zoals de mensen dat doen. De mensen kunnen de taal van de natuur niet precies verstaan, behalve hier. De Bretten.” – aldus de uil. Luister zelf maar!

Flora en fauna ontdekken

Een betoverend, grappig én interactief luisterverhaal voor kinderen (én volwassenen) waarmee je op een speelse manier de Bretten in wordt getrokken om de wilde flora en fauna te beleven! Het is een plek waar vossen voorkomen en nog veel meer bijzondere dieren en planten een plek hebben gevonden. Zoals de boommarter en de blauwborst. Ook kan je lekker dwalen tussen metershoge bramenstruiken. Je kan het verhaal overal beluisteren, wandelend in De Bretten of op de bank, via Vimeo, Spotify en Soundcloud

Samenwerking Gemeente Amsterdam

Het luisterverhaal is een samenwerking van gemeente Amsterdam met de Nationale Opera, TurnClub en Studio de Maan. IVN Amsterdam treedt graag op als partner voor dit fantastische luisterverhaal voor kinderen. Het verhaal brengt kinderen en hun ouders op een interactieve manier in contact met de natuur in de Bretten. Ook wij vinden De Bretten geweldig én dragen dan ook graag bij aan het delen van het luisterverhaal via onze website, socials en met onze leden.

Natuurbelevingstocht De Bretten

Naast het delen van het verhaal ontwikkelt IVN Amsterdam samen met ANMEC op 12 maart 2022 een natuurbelevingstocht voor kinderen tussen 6-12 jaar (en hun ouders) tijdens de lancering van het luisterverhaal. Hou onze kalender dus goed in de gaten!

Meer weten?

Meer weten over De Bretten, het luisterverhaal én de lancering activiteit, neem contact op met Janneke Hoogstraaten, werkgroep Kinderactiviteiten en Communicatieteam IVN Amsterdam, via jannekerp1983@gmail.com

Werkgroep Kinderactiviteiten

IVN Amsterdam wil zoveel mogelijk kinderen van 6-12 jaar de natuur in Amsterdam van dichtbij laten beleven én organiseert daarom een paar keer per jaar natuurgerichte kinderactiviteiten! Houd onze website in de gaten voor meer kinderactiviteiten!

Wil je meehelpen tijdens deze activiteiten of meer informatie neem dan contact op met Lilli-jan Rohof, Coördinator Kinderactiviteiten, via 020-6477045 of email.

Tekst: Janneke Hoogstraaten