Houtwal Landschap

Kennisdag Groene Historie

Hengelo 4 maart 2024

Landschap Overijssel organiseert een Kennisdag Groene Historie

vrijdag 19 april in Deurningen / inschrijven tot 18 maart / gratis voor IVN-Hengelo-leden actief in het landschap

Programma lees je hier: Inschrijven en programma voor de Kennisdag Groene historie 19 april van 13.00-16.30

Veel in de prachtige groene gebieden waarin jullie werken hebben veel cultuurhistorie in zich. Vandaag dat we de Kennisdag van op 19 april wijden aan deze groene historie. Uiteraard staat deze middag niet alleen in het teken van kennis opdoen maar is er ook veel ruimte gereserveerd om elkaar te ontmoeten. Deze middag is denken we interessant voor iedereen die zich bezighoudt met beheer of publieksactiviteiten begeleid zoals onze gidsen en mentoren. Deze middag is gratis voor vrijwilligers die zich op welke manier dan ook met groen bezighouden.

Op deze dag neemt Lodewijk van Kemenade jullie mee in de historie van onze bomen en struiken en waarom de wilde bomen en struiken die al van oudsher hier voorkomen zo belangrijk zijn voor de biodiversiteit. Uiteraard geeft hij ook handvaten wat jij in jouw werk kan doen om te helpen deze soorten te beschermen en te beheren.

Daarna laten we zien hoe je zelf eenvoudig allerlei gegevens over het stuk Overijssel dat jou interesseert boven tafel haalt. En wat die gegevens je kunnen vertellen over bijvoorbeeld het gebied dat je beheert of waar je woont. We sluiten af met een stukje vliegende historie, onze boerenlandvogels.

De middag is gratis voor vrijwilligers, maar je moet je wel even aanmelden. Omdat er beperkt plek is vragen we je vriendelijk te annuleren als je onverwachts toch niet kunt.

Voor iedereen die al een tijdje langer vrijwilliger is; de kennisdagen zijn een doorontwikkeling van de kapavond die we in het verleden hadden.