Natuurwandeling op woensdagochtend

wandeling

Woensdag 21 juni wandelen we het laatste rondje van dit seizoen: Aalden Rondomme.

Het dorp Oud Aalden is op zich al meer dan de moeite waard om door te lopen en dat doen we dan ook, om daarna het het rondje om de dorpen Aalden en Zweeloo te ontdekken.

Door de ruilverkaveling zijn in Aalden en Zweeloo tal van recreatieve wandelpaden en gangbare dorpsommetjes verloren gegaan. Voor tuin- en landschapsarchitect Wilfried Reuvers uit Aalden was dat in 2005 aanleiding om een flink gedeelte van dat verloren wandelterrein te herwinnen. Reuvers ontwierp een plan, betrok Dorpsbelangen Aalden bij zijn ideeën en maakte subsidieverstrekkers enthousiast voor de realisatie van een nieuwe wandelroute.
Dankzij de inzet van Reuvers en de meer dan twintig vrijwilligers is er in amper drie maanden tijd onder de noemer Aalden Rondomme een prachtig dorpsommetje gecreëerd met mooie karakteristieke elementen.

Zo zijn op twee verschillende plaatsen in de Aelderstroom nieuwe voordes aangelegd, voorzien van bruggetjes, stapstenen en boomstammen. Puur natuur en met af en toe een bankje en picknicktafel om de wandelaars extra te laten genieten en de mogelijkheid te bieden of even uit te rusten.

aalden rondomme

Het bijzondere van dit project is dat het bijna volledig door vrijwilligers is uitgevoerd, met ondersteuning van de plaatselijke ondernemers. Ook tal van natuur- en landschapsorganisaties hebben het project een bijzonder warm hart toegedragen. Aalden Rondomme kwam mede tot stand dankzij de samenwerking met Natuurmonumenten, Het Drentse Landschap, de gemeente Coevorden, de Dienst Landelijk Gebied, het Recreatieschap Drenthe, het waterschap Velt en Vecht en Staatsbosbeheer.

Ga je mee?

We starten om 10.00 uur op de parkeerplaats bij Handelsonderneming Kropveld, Aelderstraat 66. (De P-plaats is in de zijstraat). Alhier.

We eindigen meestal rond 12.00 uur. We zien wel wat er op ons pad komt.

We wandelen zonder honden.

Wie zin heeft kan na afloop de prachtige open tuin bij Tuinontwerpbureau Wilfried Reuvers bezichtigen.

Aanmelden via de mail.

Ook niet-leden zijn welkom.

Deelname aan deze activiteit geschiedt geheel op eigen risico.
  • Kosten: Gratis
  • Maximaal aantal deelnemers: 15