Scharrelkids

Met de jeugdclub  Scharrelkids wil IVN Emmen-Coevorden kinderen dichter bij de natuur brengen. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat de natuur een gunstige invloed heeft op de totale ontwikkeling van kinderen. IVN Emmen-Coevorden wil daar positief aan meewerken!

Nu scharrelen voor later. Vaker de natuur in gaan, hutten bouwen, kikkers en waterbeestjes vangen, nestkastjes maken, een speurtocht met een IVN Natuurgids…en gezond eten uit eigen groentetuin. Het levert geweldige ervaringen op en het is gezond. Maar het zorgt er ook voor dat kinderen een band met de natuur opbouwen. Als kinderen regelmatig de natuur intrekken, verhoogt dat hun interesse en betrokkenheid. En dat is weer belangrijk voor later.

Ben je nieuwsgierig naar de activiteiten van de Scharrelkids?

Bekijk dan het programma voor 2024 en doe mee!

Scharrelkidsteam IVN Emmen-Coevorden :

Roland Stenger, Marion Verton, Arie de Vreugd, Paulien Reinders en Heleen Weide-Blaauw.

Volg ons op Facebook
Onze jeugdclub de “Scharrelkids” heeft een eigen pagina op Facebook.
Volg ons en blijf op de hoogte van onze activiteiten en leuke nieuwtjes!