Lezing mossen

Mossen zijn fascinerende miniplantjes met een rijkdom aan groeivormen. Mossenexpert Hans Colpa komt 8 februari naar Emmen om ons daarover te vertellen. Na deze lezing kijk je nooit meer op dezelfde manier naar mossen, ook niet naar die in je plantenbak!

Hans nodigt je uit om een stukje mos uit je tuin of uit het bos mee te nemen naar de lezing. Met behulp van loepjes gaan we ze beter bekijken en op naam brengen.

Daarnaast vertelt Hans Colpa, door prachtige afbeeldingen van de verschillende mossoorten te tonen, over het uiterlijk, de groeiplaatsen, leefwijze en overlevingsstrategie.

Opgeven voor de lezing kan hier.

Toegang voor de lezing is gratis voor leden, niet-leden betalen € 4,00.

Plaats lezing: Wijkcentrum Angelslo, Statenweg 107, Emmen. Dat is hier.

Woensdag 8 februari

Van 20.00 tot 22.00 uur

Excursie

Momenteel zijn wilde planten nog in ruste, maar mossen zijn alom aanwezig. Een mooi moment om nu naar buiten te gaan en ze eens wat beter te bekijken.

Zaterdag 11 februari van 10.00 tot 12.00 uur gaat Hans Colpa met ons op pad om ons wegwijs te maken in mossenland. Er kunnen maximaal 15 mensen mee.

Startplaats excursie: P-Plaats Emmerdennen bij Hunebed. Dat is hier.

Opgeven voor de excursie (verplicht) kan hier.

Voor leden is de excursie gratis, niet-leden betalen € 4,00.

mossen
Wijkcentrum Angelslo