Bezoek Dierenopvang Opglabbeek

Elsloo 6 oktober 2022

Bezoek IVN-Elsloo aan Dierenopvangcentrum Opglabbeek

Op zaterdag 8 oktober heeft een aantal leden van IVN afdeling Elsloo een bezoek gebracht aan het dierenopvangcentrum in Opglabbeek, in Belgisch Limburg. Na een interessante film over het werk van het centrum kreeg de groep een enthousiaste uitgebreide rondleiding over het terrein en langs de opgevangen dieren.

Men vangt vooral gewonde inheemse dieren op uit de verre omgeving. Ook in beslag genomen exotische dieren krijgen een, meestal tijdelijke, opvang en af en toe worden ook dieren van circussen of dierentuinen opgevangen. In het recente verleden ook uit Oekraïne. Voor deze dieren wordt een definitieve plaats gezocht.

Maar al dit goede kost geld … daarom een hartgrondige oproep om lid te worden van het Natuurhulpcentrum https://www.natuurhulpcentrum.be/hoe-helpen-/

Het was een erg interessante middag! Meer hierover in de volgende Kroetwusj

Opglabbeek