Werkgroep Activiteiten

De werkgroep maakt jaarlijks een programma met lezingen, excursies en cursussen, zowel voor volwassenen als kinderen. Het doel is de natuur in al zijn aspecten te laten zien, zodat geïnteresseerden er kennis van kunnen nemen en/of opnieuw kunnen ontdekken.

Om voor een breed publiek toegankelijk te zijn worden cursussen zowel op beginnersniveau als voor gevorderden aangeboden. Voor genoemde activiteiten wordt, indien mogelijk, gebruik gemaakt van de deskundigheid en creativiteit van de eigen leden. Daarnaast worden ook “natuurdeskundigen” buiten de vereniging benaderd.

De lezingen zijn gratis voor onze leden. Voor een cursus en excursie wordt een geringe eigen bijdrage gevraagd. Activiteiten mogen natuurlijk ook door niet IVN-leden bijgewoond worden. Zij betalen voor alle activiteiten een bijdrage.

Data en tijden van de activiteiten staan onder de kop Activiteiten. Ze worden ook (als er ruimte is) in Groeiend Best opgenomen. Onze leden krijgen deze informatie vooraf via ons Seizoenblad, de digitale Nieuwsbrief en via Facebook. Eenmaal per jaar krijgen alle leden het jaarprogramma. Hierin staan ook alle wandelingen. Vanaf 2022 is weer gestart met speciale kinderactiviteiten.

Het jaarprogramma en de folders van de Best Bijzonder! Natuurwandelingen liggen ook op locaties in Best waar veel mensen komen. Hierdoor kunnen vele inwoners van Best gratis kennisnemen van ons gevarieerd aanbod.

Coördinator: Christien van Diesen (e-mail: gcovandiesen@onsbrabantnet.nl)
Leden: Freke van der Esch en Kathy Hesen
Contactpersoon bestuur: Henk van Kessel