Vrijwilligers gezocht voor het Paviljoen en Schooltuin op Floriade Expo 2022 Landschap

Vrijwilligers gezocht voor het Paviljoen en Schooltuin op Floriade Expo 2022

Amsterdam 5 april 2022

Op 14 april 2022 start Floriade Expo 2022 Amsterdam-Almere. Deze wereldbouwtentoonstelling met het thema Growing Green Cities vindt plaats in Almere. Floriade wordt één keer in de 10 jaar gehouden. Nationale en internationale organisaties tonen hier innovaties en oplossingen voor duurzame, groene en leefbare steden. Amsterdam was in 1972 en 1982 gaststad van deze Expo.

Gemeente Amsterdam en gemeente Almere hebben twee gezamenlijke inzendingen op Floriade: een paviljoen met tentoonstelling, expositie en tuin en Schooltuinen. Heet jij bezoekers in ons Paviljoen of Schooltuin een warm welkom? En wil je gasten meer informatie geven over de exposities en hen een inspirerend bezoek bezorgen? Word dan vrijwilliger!

FloriadeThe Voice of Urban Nature
In het paviljoen en de schooltuin hebben wij aandacht voor hoe wij voldoen aan de levensbehoefte van mens, dier en plant? Een groene, gezonde en veilige stad vóór iedereen vraagt om een andere relatie mét al die anderen om ons heen. In dit paviljoen, gebouwd van bio-based, lokale en hergebruikte materialen, laten we zien en horen hoe wij samen met de inwoners bouwen aan de groene stad van de toekomst. Bezoekers lopen door het paviljoen, de tuin en de expositie en ontmoeten via audiofragmenten bewoners van Amsterdam en Almere en horen hoe zij onderdeel zijn van de stadsnatuur. De tweede inzending is de Schooltuin. Amsterdam verzorgt hier samen met Almere de schooltuinlessen. In een begeleidende expositie kunnen Floriade bezoekers zien hoe natuur- en voedseleducatie voor basisscholen kinderen al vroeg leert om meer begrip voor de natuur te ontwikkelen.

Amsterdam heeft haar naam verbonden aan de Floriade Expo 2022, omdat het thema ‘Growing Green Cities’ een opgave is voor de hele metropoolregio Amsterdam. Op de Expo ervaart de bezoeker hoe de ‘menselijke metropool’ van de toekomst eruit gaat zien: een metropool die voorziet aan de behoefte van elk levend wezen.

FloriadeTussen 14 april en 9 oktober is de Floriade elke dag geopend van 10 tot 19 uur. Er zijn meerdere shifts waar je je voor kunt aanmelden (een shift is tussen 4,5 tot 5,5 uur) en je kunt zelf kiezen hoe vaak je je wilt inzetten. Schrijf je je in voor meer dan 5 shifts, dan krijg je een Floriade Pas. Hiermee kun je onbeperkt Floriade bezoeken. Je wordt begeleid door een coördinator die ook zorgt dat jij alle informatie hebt om deze door te geven aan de bezoekers. Reiskosten worden vergoed.

Wat bieden we?

• Je werkt in een team. Er is tijd voor gezelligheid.
  • Je ontmoet nieuwe mensen, bezoekers uit Nederland en uit de hele wereld
  • Er zijn iedere dag van de week shifts beschikbaar en je kunt zelf je shifts kiezen
  • Begeleiding door een coördinator
  • Een goodiebag met oa een hoodie en waterfles
  • Een Floriade Pas als je je voor minimaal 5 shifts inschrijft. Hiermee kun je onbeperkt Floriade bezoeken.
  • Koffie/thee voor/tijdens je shifts
  • Een gezellige afsluiting na afloop van Floriade

Wat verwachten we van jou?

• Je ontvangt bezoekers in het paviljoen met een glimlach
  • Je beantwoordt eenvoudige vragen, bijvoorbeeld over Floriade, de paviljoens
  • Je hebt het online inwerkprogramma bekeken
  • Je geeft informatie over activiteiten en initiatieven van WeMakeThe.City Green