– VOL -Ontdek de stadsnatuur in de Plantagebuurt

Deze wandeling voert langs statige bomen in de Plantage Buurt in Amsterdam en wordt georganiseerd voor de leden van IVN het Gooi en IVN Amsterdam. We starten in het hoofdkantoor van IVN. In de historische bibliotheek van de Heimans en Thijsse Stichting.

12:30 uur inloop met koffie en thee
13:00 uur welkom IVN Gooi op het Hoofdkantoor van IVN,
13:15 uur – 15:00  stadsnatuur wandeling door de Plantage Buurt
Amsterdamse stadsnatuur excursie, een wandeling door de Plantage buurt en we eindigen in Hortus Botanicus.
15:00 – 17:00 uur Aansluitend kan iedereen op eigen gelegenheid de Hortus Botanicus, de tropische kas, de palmenkas, vlinderkas, het terras, cafeetje en winkeltje met heerlijke natuurboeken en planten verkennen.
Onderaan zie je een kaartje met de locatie.
Met de auto?
Parkeersuggestie:
Markenhoven (adres Anne Frankstraat 220, 1011 MP Amsterdam) is de dichtstbijzijnde Parkeerplaats die ligt op a 15 minuten wandelen.
Route naar IVN hoofdgebouw
adres Plantage Middenlaan 2c, 1018 DD Amsterdam
Openbaar vervoer?
Metro vanaf Amsterdam CS halte Waterlooplein, uitgang Hortus Botanicus dan is het 2 minuten wandelen naar IVN Hoofdgebouw (naast de Hortus Botanicus).
Bus 22 vanaf CS richting Muiderpoort station, uitstappen halte Kadijksplein en vanaf daar á 20 minuten wandelen.
Er zijn veel NS fietsen beschikbaar op Amsterdam CS op de verschillende fietsparkeer plekken op Centraal station. De meest Oostenlijk gelegen fietsenstalling, op het uiterste oostenlijke puntje van het bijgebouw dan verbonden is aan het oude stationsbebouw (Oosten ligt als je met je rug naar het station staan aan de stadszijde aan je linkerhand). Daarvoor heb je wel een NS abonnement nodig!
Inschrijven is helaas niet meer mogelijk het maximaal aantal deelnemers is bereikt.
wertheimpark
IVN Hoofdkantoor (Hugo de Vries Centrum)
Plantage Middenlaan 2c
1018 DD Amsterdam