Kinderactiviteit: vogels spotten

Ben jij tussen de 6 en 12 jaar en heb jij altijd al vogels willen spotten en leren herkennen?

Kom dan op zondag 10 maart 2024 naar het Amstelpark en ga samen met de natuurgids op ontdekkingstocht!

Zoveel verschillende vogels

In Nederland zijn er alleen al meer dan driehonderd vogelsoorten. Dat zijn er dus echt een heleboel! Ook in het Amstelpark wemelt het van de vogels maar ze zijn niet altijd even makkelijk te zien en spotten! Altijd al willen weten hoe je al die vogels uit elkaar houdt? Met onze verrekijkers gaan we op vogels speuren en ze herkennen aan kleur en geluid!

Roodborstje in de boom

Ook kijken we of de ooievaars alweer terug zijn gekeerd naar hun nest en welke zangvogels hun deuntje laten horen. Wanneer je even stil bent, hoor je ze overal zingen en kwetteren. Kan jij raden wie daar zingt? Sommige vogels vallen flink op, het kan niet bont genoeg! Weet jij waarom? Ook gaan we op zoek naar watervogels én speuren we naar de verschillen! Kun je aan hun snavels zien wat zij het liefst eten? Kortom, een middag vol met vogelweetjes!

Waar: Amstelpark (zuidingang de Borcht)

Wanneer: 10 maart 2024 van 10:30 – 11:30 uur

Kosten deelname: Meedoen is gratis. Een vrijwillige bijdrage voor IVN Amsterdam wordt op prijs gesteld.

Ga jij mee op ontdekkingstocht? Er is plek voor 12 enthousiaste kinderen, dus meld je snel aan!

• Kosten: Gratis. Vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.
  • Maximaal aantal deelnemers: 12
  • Aanmelden verplicht: Ja