Kinderactiviteit: bodemdiertjes en paddenstoelen

Ben jij tussen de 6 en 12 jaar en heb jij altijd al willen weten wat er onder en op de grond krioelt?

Kom dan naar het Amsterdamse Bos op zondag 27 oktober en ga samen met de natuurgids op ontdekkingstocht.

Bodemdiertjes vind je overal

Wil jij weten wat er allemaal onder en op de grond krioelt en deze diertjes vangen en bekijken? Kom dan naar het Amsterdamse Bos. De natuurgids van het IVN heeft schepjes, loeppotjes en zoekkaarten waarmee je gedurende een uur op zoek gaat naar duizendpoten, slakken, wormen, kevers, pissebedden en nog veel meer bodemdiertjes die tussen afgevallen bladeren, onder de stenen en het rottend hout en natuurlijk in de bodem leven!

En misschien zien we slakken ook van paddenstoelen eten. Hebben alle paddenstoelen eigenlijk een hoed en een steel? Sommige maken inkt. Zou je daarmee kunnen schrijven?

Dit belooft weer een actieve, spannende, leerzame, maar vooral ook leuke natuurmiddag te worden. Dus zorg dat je erbij bent!

Waar: Boswinkel in het Amsterdamse Bos (hoofdentree van het Amsterdamse Bos; kruising Amstelveenseweg/Van Nijenrodeweg)

Wanneer: 27 oktober 2024 van 14:00 – 15:00 uur

Kosten deelname: Meedoen is gratis. Een vrijwillige bijdrage voor IVN Amsterdam wordt op prijs gesteld.

Dit belooft weer een actieve, spannende, leerzame, maar vooral ook leuke natuurmiddag te worden. Er is plek voor 12 enthousiaste kinderen, dus geef je snel op!
Inspiratiedag Onder het Maaiveld - hand met worm 27 oktober 2024 - 14:00
Wanneer
zondag 27 oktober 2024
14:00 tot 15:00
  • Kosten: Gratis. Vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.
  • Maximaal aantal deelnemers: 12
  • Aanmelden verplicht: Ja