Samen vissen

Vissen is een fantastische manier om cliënten van zorgorganisaties weer in contact te brengen met de natuur. Veel mensen hebben vroeger of soms zelfs een leven lang gevist. Een heerlijk dagje aan het water vol goede gesprekken!

Samen vissen zorgt ervoor dat cliënten een ochtend of middag kunnen vissen met vrijwilligers van de lokale hengelsportvereniging. IVN zorgt voor een gestructureerde aanpak, geschikt viswater en een goede begeleiding. Kinderen zijn altijd welkom om zich aan te sluiten bij een visuitje. Wat is er mooier dan samen de natuur beleven?

Hoe werkt samen vissen?

1. Startgesprek
    IVN bespreekt de opties met de zorglocatie en legt verbinding met en polst de mogelijkheden van de hengelsportvereniging.
  2. Werven deelnemers en begeleiding
    Samen met de zorgorganisatie worden mogelijkheden voor de activiteit bepaald: te bereizen afstanden, mogelijkheden begeleiding vanuit de zorg, werving deelnemers.
  3. Werven vrijwilligers
    In afstemming met de hengelsportvereniging worden vrijwilligers geworven, een locatie bepaald, materialen geïnventariseerd.
  4. Eerste visdag
    Hengelsportvereniging en zorglocatie gaan samen vissen.
  5. Afspraken vervolg
    IVN evalueert met alle partijen de eerste visdag en maakt afspraken voor borging.

Doelgroep: cliënten/bewoners van de zorginstellingen

Betrokken partijen: zorg- en welzijnsmedewerkers, hengelsportvereniging, vrijwilligers

Prijsindicatie

€ 900,- (excl btw)