Proeftuin zorginstelling Sint Jacob feestelijk geopend

Noord-Holland 2 juli 2021

Bewoners van Woonzorgcentrum Sint Jacob in de Hout in Haarlem kunnen sinds 1 juli genieten van een IVN Proeftuin: een tuin met eetbare planten, groenten en fruit. Buurtbewoners, jong en oud, zijn welkom om van de tuin te genieten, meer te leren over de bloemen en planten of om samen te proeven en te ontdekken.

De tuin werd feestelijk geopend met een onthulling van het bord  en een dj. Na afloop werden eenvoudige gerechtjes gemaakt van vruchten en bladeren die groeien in de Proeftuin.

De tuin is mogelijk gemaakt door steun van MSD Animal Health Nederland.

Wat is een Proeftuin?
Een Proeftuin is een stukje groen dat wordt omgetoverd in een mini voedselbos of eetbare tuin waarvan je kunt oogsten. Maar een Proeftuin is meer dan alleen een tuin. Het is een ontmoetingsplek én een omgeving waarin je van alles kunt ontdekken. Kinderen, ouderen en buurtbewoners kunnen samen leren over de planten en dieren in de tuin, samen de biodiversiteit bevorderen en hun kennis over en weer delen. Samen plukt en proeft men van de oogst. Alle ingrediënten van de Proeftuin maken dat het niet alleen een eetbare tuin is, maar ook een groene magneet voor iedereen in de omgeving. Lees meer over proeftuinen.