Denk nu al na over groen projectplan ivm subsidie 2023

Noord-Holland 8 december 2022

In 2023 is geld vanuit het Betrekken bij Groen Fonds beschikbaar voor Noord-Hollandse groene vrijwilligersprojecten. Het fonds wordt vanaf 1 januari opengesteld voor aanvragen. Dit is een maand eerder dan gebruikelijk. Dit om tegemoet te komen aan de vele aanvragers die vroeg in het voorjaar willen kunnen planten en zaaien én om meer tijd te geven aan het realiseren van de projecten.

Heb je een idee? Start nu al met je projectvoorstel!

Ben je van plan om een voorstel in te dienen? Dan is het goed om nu al te starten met het uitwerken van je idee. Om een aanvraag in te kunnen dienen moet je namelijk met een goed doortimmerd (project)voorstel komen.

Je aanvraag moet zich richten op het (veilig en effectief) organiseren, coördineren, faciliteren, stimuleren, ondersteunen of waarderen van vrijwilligerswerk in natuur-, landschaps- en soortenbeheer, natuureducatie of -inrichting.

Begin 2023 wordt meer bekend over hoe je een project kunt indienen. Hou deze site goed in de gaten!

Doelstellingen Betrekken bij Groen Fonds

Doelstellingen van het fonds zijn meer mensen te betrekken bij natuur en landschap, het bevorderen van de biodiversiteit door vrijwilligers, het bevorderen van vernieuwingen in het groene vrijwilligerswerk en het bevorderen van de samenwerking tussen terreinbeherende organisaties, vrijwilligersgroepen, gemeenten en/of andere organisaties.