Opleiding tot schoolgids in Nationaal Park De Meinweg

Vind jij het leuk om met kinderen te werken en heb jij liefde voor natuur? Dan ben je van harte welkom bij de opleiding tot schoolgids in Nationaal Park De Meinweg. IVN Natuureducatie biedt scholenprogramma’s met diverse natuurthema’s voor alle groepen van het basisonderwijs. Als schoolgids ontvang je met een groepje gidsen een basisschoolklas in De Meinweg. Door middel van verschillende spellen en activiteiten laat je leerlingen zelfontdekkend leren over de natuur.

Doe je mee? Kennis over de natuur is handig maar niet nodig. Jouw enthousiasme staat voorop. Na afronding van de opleiding van zes dagdelen, kun je aan de slag als schoolgids in Nationaal Park De Meinweg. Daarnaast land je in een warm netwerk van vrijwilligers en is er volop ruimte om meer te leren over natuur en natuurbeleving met kinderen.

Meld je aan

Eerst meer weten over de scholenprogramma’s en wat het inhoudt om schoolgids te zijn? Klik hier voor meer informatie.

Data en locaties

De opleiding vindt grotendeels plaats in/rondom Nationaal Park De Meinweg. De startbijeenkomst en afsluitende bijeenkomst worden samen met cursisten van de schoolgidsenopleiding voor Nationaal Park De Groote Peel en Nationaal Park De Maasduinen gehouden.

Datum Tijd Onderdeel Locatie
WO 27 september 09.30 – 12.00 uur Startdag NMC De IJzeren Man, Geurtsvenweg 4, 6006 SN Weert (samen met NP De Groote Peel en NP De Maasduinen)
DI 3 oktober 09.00 – 12.00 uur Dagdeel 2 In/rondom NP De Meinweg
DI 24 oktober 09.00 – 12.00 uur Dagdeel 3 In/rondom NP De Meinweg
DI 7 november 09.00 – 12.00 uur Dagdeel 4 In/rondom NP De Meinweg
DI 21 november 09.00 – 12.00 uur Dagdeel 5 In/rondom NP De Meinweg
WO 6 december 14.00 – 17.00 uur Afsluiting cursus NMC De IJzeren Man, Geurtsvenweg 4, 6006 SN Weert (samen met NP De Groote Peel en NP De Maasduinen)

Aanmeldformulier schoolgidsenopleiding

Je kunt je helaas niet meer aanmelden voor de opleiding tot schoolgids in een Limburgs Nationaal Park. Kijk op www.ivn.nl/provincies/limburg/meedoen/vrijwilligerswerk-met-kinderen of er andere vrijwilligersklussen met kinderen zijn.

10 Dingen om te doen op en rondom je schoolplein
Nationaal Park De Meinweg