Aan de slag!

Wij willen jou motiveren om in actie te komen voor de Drentse natuur! Er is van alles te doen, zoals excursies door natuurgebieden, vergroening van straten en buurten, cursussen geven over planten en dieren, natuurlessen voor het basisonderwijs. Wil jij meedoen? In Drenthe zijn 12 lokale IVN-afdelingen waarbij jij je kunt aansluiten, maar je kan natuurlijk ook zelf aan de slag!

Als vrijwilliger

In Drenthe zijn 12 afdelingen actief. IVN’ers vinden het belangrijk om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de natuur. Zodat er – behalve trots en verbondenheid – ook een gevoel van verantwoordelijkheid ontstaat voor behoud van groen en natuur in de eigen omgeving. Vind jij dat ook belangrijk? Of wil je mensen in jouw omgeving zelf de natuur van dichtbij laten beleven?

moeder zoon en oma vergroenen tuin, tegel eruit, groen erin

In mijn buurt

Natuur ver weg is goed, maar natuur dichtbij is beter! Samen maken we onze Drentse buurten groener en leefbaarder. Onze versteende steden en dorpen kunnen dat goed gebruiken. Stadsnatuur helpt tegen hittestress, wateroverlast en draagt bij aan biodiversiteit.

Doe mee!

Meer dan 6.000 vrijwilligers zetten zich actief in voor de missie van IVN: mensen verbinden met de natuur. Hier zijn wij enorm trots op! Want zonder hen geen IVN. Van kinderactiviteiten, lezingen of excursies in de natuur organiseren tot natuurouder worden of lid worden van een werkgroep: op allerlei vlakken kun je meedoen en je inzetten. Lijkt dit je wat?