Vrijwilligers

Contact met de natuur is van essentieel belang; zowel in een gezonde ontwikkeling van kinderen als voor het welzijn van volwassenen. Daarom laat IVN jong en ouder de natuur dichtbij beleven.

Activiteiten

Wandelingen door prachtige natuurgebieden, een paddenstoelenexcursie of slootjesdag. De vrijwilligers van IVN organiseren allerlei natuur(belevings)activiteiten voor jong en ouder.

Kind en Natuur Winter

Cursussen

Naast mooie activiteiten bieden de afdelingen allerlei cursussen aan. Meer weten over de natuur is boeiend, verrassend en stimulerend. Benieuwd wat voor cursussen er zijn?

Cursussen Friesland

IVN vrijwilligers houden zich – naast het organiseren van activiteiten voor diverse doelgroepen – ook actief bezig met natuurontwikkeling, natuurbeheer en monitoring.

IVN in Fryslân

In Fryslân zijn 7 afdelingen [met in totaal ruim 700 leden] actief. IVN’ers vinden het belangrijk om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de natuur. Zodat er – behalve trots en verbondenheid – ook een gevoel van verantwoordelijkheid ontstaat voor behoud van groen en natuur in de eigen omgeving. Kijk welke afdelingen bij jou in de buurt via onze kaart.

Afdelingen Friesland

Vind jij dat ook belangrijk? Of wil je mensen in jouw omgeving liever zelf de natuur van dichtbij laten beleven? Word dan (actief)  lid bij een IVN-afdeling bij jou in de buurt! Het maakt niet uit of je veel of weinig van de natuur weet. Ben je enthousiast? Hou je van natuur en sta je achter het groene werk van IVN: www.ivn.nl/afdelingen.

Wat kan IVN voor mij doen?

Wil je meer weten over wat IVN Fryslân voor je kan betekenen op het gebied van vrijwilligers of heb je vragen of een leuk idee? Neem dan contact op met Anja Dijkstra.