Workshop ‘Een levende tuin maak je zelf’

Op zondag 7 april verzorgen Toes Hiskes en Anke Jongens een 2,5 uur durende workshop “Een levende tuin maak je zelf” in de Roode Schuur. Anke heeft deze workshop al enkele keren gepresenteerd, o.a. twee keer in het kader van het klimaatadaptief inrichten van de Waterbuurt, die door de gemeente op de schop is genomen.

De Week van de Groene Tuin van 26 maart t/m 1 april 2024 is dan net voorbij. Op veel plaatsen in Nederland zullen initiatieven zijn genomen om de woonomgeving te vergroenen. Met deze workshop borduren we daarop voort.

We stimuleren tuinbezitters met inspirerende voorbeelden en praktische oefeningen om hun eigen tuin (verder) te vergroenen. Eerdere deelnemers (vaak mensen met de nodige tuinervaring, maar ook volstrekte nieuwelingen op tuingebied) waardeerden vooral dat de bewustwording vergroot werd, dat je ontdekt hoe kleine veranderingen een groot verschil kunnen maken. Ook het zelf praktisch bezig zijn scoorde hoog. De meeste tuinen kunnen aantrekkelijker worden. Voor jezelf en voor vogels, insecten en andere dieren.

Het is een praktische workshop waarbij deelnemers in een aantal stappen een schets maken voor (aanpassingen in) hun tuin. We geven handige tips waarmee je direct aan de slag kunt als je thuis komt. Ook deelnemers onderling weten elkaar vaak veel inspiratie te geven. En een goedgevulde inspiratietafel helpt om ideeën voor je eigen tuin op te doen.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Iedereen die in het bezit is van een tuin, tuintje of balkon, die de natuur een warm hart toedraagt en meer natuurbeleving bij eigen huis wil ervaren. Je kunt op je tuinklompen wel aanvoelen dat we ons niet alleen richten op mensen met groene vingers. De workshop staat ook in het teken van biodiversiteit. Door te kiezen voor planten en materialen waar insecten, vogels en zoogdieren zich kunnen verstoppen, voeden en ontwikkelen en waarbij ook het bodemleven zich happy voelt, heb jij straks veel om je over te kunnen verwonderen én om van te genieten!

Wat: workshop Een Levende Tuin maak je zelf
Wanneer: 7 april van 13:30 tot 16:00 uur
Locatie: De Roode Schuur, Dasselaarweg 29, Zeewolde
Kosten: € 3,-. IVN leden betalen € 2,-
Aanmelden: activiteiten@ivn-zeewolde.nl

Voorafgaand aan de workshop ontvang je meer informatie ter voorbereiding.

07 april 2024 - 13:30
Wanneer
zondag 07 april 2024
13:30 tot 16:00
Waar
De Roode Schuur
Dasselaarweg 29
3896 LT Zeewolde
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: IVN leden en kinderen € 2,00; niet leden € 3,00.
  • Aanmelden verplicht: Ja

activiteiten@ivn-zeewolde.nl