Vlinders

Sleedoornpage-eitjes zoeken

Wijk bij Duurstede 27 november 2023

Nu de sleedoorns hun blad beginnen te verliezen begint het bij sommige mensen te kriebelen om eitjes te gaan zoeken en inmiddels zijn op diverse plekken de eerste eitjes al gevonden. In de buurt van Wijk bij Duurstede worden vooral eitjes gevonden in Overlangbroek, Langbroek en Sandenburg.

Kijk voor informatie en de laatste stand op onze website:

Op deze site staat een lijst met de zoekdagen voor de komende periode. De zoekdagen worden, zodra ze bekend zijn, aan de lijst in de agenda toegevoegd. U kunt uw zoekdag(en) of verzamelde gegevens doorgeven via sleedoornpage@vlinderstichting.nl. Op deze dagen gaat meestal iemand van De Vlinderstichting met vrijwilligers het veld in om eitjes te zoeken.

Weet u nog geschikte sleedoorns in de buurt van bekende plekken? Graag bekijken wij deze locaties om eitjes te zoeken. Kent u zo’n plek omdat daar in het voorjaar sleedoorns zo uitbundig bloeien? Neem in dat geval contact op met De Vlinderstichting.