Film “Vogels kun je niet melken”

Film “Vogels kun je niet melken” in Calypso op 16 april

Op 16 april om 14.00 uur en 20.00 uur draait in Calypso de film “Vogels kun je niet melken”.

Deze documentaire, die overal veel indruk maakt, gaat over een boerenfamilie uit Friesland. De vader heeft veel aandacht en zorg voor de grutto’s, maar de twee zonen zien veel liever dat de oude stal wordt vervangen door een nieuwe en dat er meer aandacht komt voor het echte bruikbare boerenland, omdat dat veel meer oplevert. De film schetst de dilemma’s waar de agrarische sector mee worstelt, het verschil tussen generaties maar ook de impact van wet- en regelgeving en de rol van de banken. Maar het is vooral ook een mooie natuurfilm.

De VNMW is een samenwerking aangegaan met het Filmhuis. Deze vrijwilligersorganisatie verzorgt de programmering en bemensing van vrijwel alle films die in Calypso worden gedraaid. Onze samenwerking bestaat erin dat we gaan bekijken of we relevante natuur- en milieufilms kunnen gaan draaien, waarbij de VNMW zich dan kan profileren door het houden van een korte inleiding, het neerleggen van promotiemateriaal of het houden van een informele nazit met discussie. Er zijn geen afspraken gemaakt over voorrang bij het reserveren of korting op de entreeprijs. Kaarten zijn via de website van Calypso te reserveren.

16 april 2024 - 00:14
dinsdag 16 april 2024