Natuurcursus

Al 15 jaar organiseert onze afdeling een natuurcursus in het voor- en najaar. Deze cursussen zijn bestemd voor iedereen die meer wil weten over de natuur in de eigen omgeving. De onderwerpen zijn afgestemd op het jaargetijde. Jaarlijks stelt het cursusteam een afwisselend programma vast en nodigt zij enthousiaste deskundigen uit om over de onderwerpen te komen vertellen.

Een cursus bestaat uit vijf onderwerpen of thema’s. U volgt voor elk thema een theorieavond op dinsdagen. Op zaterdagen volgt een natuurexcursie waarin het behandelde onderwerp centraal staat.

De cursusprijs bedraagt € 50,- voor IVN-leden ( u dient 1 jaar lid te zijn) en € 60,- voor niet-leden. Heeft u vragen of opmerkingen over de natuurcursus, dan kunt u contact opnemen met de werkgroep natuurcursus.

De voorjaarscursus voor 2024 is gestart en de inschrijving is gesloten.
Zodra de voorbereidingen gereed zijn wordt het programma van de najaarscursus gepubliceerd, verwachting is in de loop van augustus / begin september.
Zie ook de natuurcursuspagina:  Natuurcursus