Langs monumentale bomen in Utrecht

Het is heerlijk dwalen door de oude binnenstad van Utrecht, langs de singels, grachten en door smalle straatjes. Kijk dan ook eens naar de bomen. In dit compacte wandelboekje zijn 30 bijzondere bomen beschreven. Sommige zijn al bijna 200 jaar oud, een ongelooflijk hoge leeftijd voor bomen in de stad als je bedenkt dat er weinig ruimte is voor hun wortels. Een groot deel van de wandeling gaat door het prachtige Zocherpark langs de Utrechtse stadsbuitengracht. Reden genoeg om de route eens te lopen.

Cadeau tip (ook voor jezelf)
Het boekje Langs monumentale bomen in Utrecht is voor € 3,00 te koop bij diverse bekende Utrechtse boekhandels, maar ook online te bestellen bij de Bomenstichting.

Gratis download
Het boekje Langs monumentale bomen in Utrecht is gratis te downloaden bij de Bomenstichting.

IVN route app
De route is ook opgenomen in de IVN route app.

🔎 De gemeente Utrecht telt volgens het Landelijk Register van Monumentale Bomen van de Bomenstichting 204 monumentale bomen. Op www.monumentalebomen.nl kun je zien -of en welke- monumentale bomen in jouw wijk staan.