Bomen en struiken

Herdenkingsboom voor Jack van Nunen

Oirschot 14 april 2024

Op 24 april om 15:00 uur nodigen we jullie van harte uit voor een bijzondere gebeurtenis: de onthulling van een herdenkingsboom en plaquette ter ere van Jack van Nunen, op de Parallelweg (tegenover huisnummer 14).

Gekozen is voor de Koelreuteria paniculata, een mooie boom uit het Verre Oosten met diverse Nederlandse namen: Chinese vernisboom, Blazenboom, Lampionboom, Gele zeepboom. Deze bijzondere boom zal dienen als een tastbaar eerbetoon aan Jack van Nunen, die op 18 februari 2024 op 67-jarige leeftijd plotseling is overleden. Jack was een toegewijd lid van de Oirschotse gemeenschap en heeft zijn stempel gedrukt op diverse verenigingen, met name  IVN Oirschot. Zijn passie voor de natuur en zijn inzet om kinderen de natuur te laten beleven, blijven voortleven in de herinneringen van velen.