Orchideeëntocht in het Nationaal Park Lauwersmeer.

De meest aansprekende plant in de bloemenwereld is wel de orchidee. Daar gaat een betovering vanuit. In het Lauwersmeer komen tien soorten voor. De meest voorkomende zijn de brede orchis en de rietorchis. Ze lijken veel op elkaar, maar de verschillen worden tijdens de excursie duidelijk uitgelegd. De orchideeën in het Lauwersmeer komen van oorsprong van de Waddeneilanden. Het zaad van de orchidee is zo licht, dat het met de wind wordt meegevoerd.

Zo sierlijk en elegant als de exotische orchidee bij menigeen de huiskamer opluistert, zo bijzonder mooi is het om te zien hoe de inheemse orchidee in z’n eigen natuurlijke omgeving de show steelt. Ook vele andere mooie bloemen doen mee aan deze show. Neem fotocamera  en loep mee op excursie en wees getuige van dit stille ‘optreden’.

De route is overigens ook heel toegankelijk voor rolstoelen en rollators.

Kosten: Leden gratis, niet leden € 4,-

Uw gids: Jan de Vries