Midden Kennemerland
Kind & Natuur
zaterdag13mrt2021

Plantdag Tiny Forest bij basisschool de Vlinder in Heemskerk

Op donderdag 4 maart 2021 hebben kinderen van basisschool de Vlinder in Heemskerkvol enthousiasme totaal zo’n 600 boompjes geplant en zo een begin gemaakt met het vergroenen van het schoolplein.
Ook de wethouder, schoolleiding, NME dienst,  MET Heemskerk en IVN Midden Kennemerland waren uitgenodigd om een boompje te planten. Het is het 1e Tiny Forest in Heemskerk.  Kinderen hebben zelf de naam bedacht voor dit bos “Het Ontdekbos”.

Tiny Forests is een initiatief van het IVN en bestaat 5 jaar. Doel van een Tiny Forest is om bij te dragen aan biodiversiteit in de stad, kinderen en jongeren meer bij de natuur te betrekken en een ontmoetingsplek te creëren voor buurtbewoners.

IVN Lia boomplantdag

De plantdag op 4 maart was mede vanwege de coronamaatregelen in bescheiden vorm. Het is de bedoeling om nog voor het einde van het schooljaar (en als corona het toelaat) een activiteit te organiseren voor de kinderen, buurtbewoners en belangstellenden rondom het “Ontdekbos’. Onze afdeling zal hierbij ook worden betrokken.

Ik houd u op de hoogte over dit mooie, groene initiatief!

Lia van den Berghe