nestkasten zangvogels Vogels

ons timmergebeuren

Diepenheim 16 juli 2023

Nestkastjes voor zangvogels, uilenkasten, voedertafels, ze worden allemaal getimmerd door leden van onze vereniging. Met name Wim Klein en Gerrit Busch zetten zich al jaren in voor de productie hiervan, evenals voor de aanschaf van de benodigde materialen, opdat rayonbeheerders zo nu en dan nieuwe kasten kunnen plaatsen of oudere exemplaren kunnen vervangen.

Op de ledenvergadering werd door Wim Klein aandacht gevraagd voor het probleem van de huisvesting van het timmergebeuren. Na het overlijden van ons lid Jan van Nijen was het onzeker hoe lang we nog gebruik konden maken van van de werkplaats en opslagruimte aan de Haaksbergerstraat. Er diende met spoed gezocht te worden naar een nieuw onderkomen.

Zoals het zich nu laat aanzien is een nieuwe locatie gevonden aan de Watermolenweg bij de familie Neihof. Een inspanning van Fred Ruwe, Wim Klein en Gerda Lode die heeft geleid tot dit mooie resultaat. Kunnen we weer een poos vooruit.

Marinus Hondelink

webmaster.diepemheim@ivn.nl