Lezing: Zestig jaar Vogelwacht in Delft en omstreken!

In het najaar van 1962 is de Vogelwacht Delft e.o. opgericht door een aantal enthousiaste vogelaars. De Vogelwacht bestaat nu dus al 60 jaar. Ter gelegenheid van dit jubileumjaar brengt de Vogelwacht (onder redactie van Kees Mostert en Gerard Dumay) een boekje uit met allerlei wetenswaardigheden die de revue zijn gepasseerd de afgelopen jaren. Hoe ging het in die 60 jaar met de vogelsoorten in ons gebied? Dankzij de jaarlijkse tellingen van de vele vrijwilligers is hier inzicht in. Er is ook het een en ander gebeurd om het leefgebied te behouden en te verbeteren en kennis te delen met overheden en beheerders. Kees Mostert gaat het vooral hebben over allerlei veranderingen in onze omgeving op vogel- en landschapgebied van de afgelopen 60 jaar, met veel anekdotes, veel foto’s en ander beeldmateriaal. En dat zijn er heel wat. Vanwege het 60-jarig jubileum heeft de avond een feestelijk karakter.

Toegang is gratis. Het aantal plaatsen is beperkt, dus wees er tijdig bij.
Inlooptijd in de Papaver: 19.40 uur.

Ook gelijktijdig online op YouTube te bekijken, via deze link:

60 jaar Vogelwacht Delft door Kees Mostert

Voor meer informatie: naast de site van IVN ook:
www.vogelwachtdelft.nl

Deze lezing wordt georganiseerd door drie natuurverenigingen: IVN Delft / Natuurlijk Delfland / Vogelwacht Delft en omstreken.

Onderdeel van een lezingencyclus

Deze lezing is de tweede van de 6 lezingen die de drie in Delft actieve natuurverenigingen in de wintermaanden organiseren. Nu de coronabeperkingen voorbij zijn, zijn ze weer fysiek in De Papaver maar kunnen tegelijkertijd via YouTube gevolgd worden. De lezingen beginnen om 20.00 uur en vanaf 19.45 uur kan men naar binnen. Er is plaats voor 50 personen en …. Vol is Vol. Er is geen aanmeldingsplicht, maar de organisatie stelt het op prijs als men zich aanmeldt op natuurlezingenDelft@gmail.com.

01 december 2022 - 20:00
donderdag 01 december 2022 20:00