Film ‘Landschap zonder grenzen’

De film laat zowel natuur als cultuur van de regio Kempen-Broek zien. Met schitterend beeldmateriaal van wijlen Jan Bovend’Eerdt uit Stramproy, aangevuld met eigen beelden, hebben vier leden van de HCC videoclub uit Helmond een film van 1,5 uur gemaakt. Jan heeft vijf jaar bijna dagelijks gefilmd. De groep uit Helmond heeft twee jaar aan scenario, aanvullende opnames en montage gewerkt.

Kempen-Broek is een grensoverschrijdend gebied in de provincies Nederlands en Belgisch Limburg, ruwweg tussen Weert en Maaseik.

In de film ziet u de volgende gebieden:

• Weerterbos met o.a. edelherten en vlinders.
  • De Krang met insecten en boomkikkers in de beekdalen.
  • De Luysen met bijzondere natuur rond voormalige visvijvers.
  • Loozerheide met runderen, natuur rondom zinkfabriek en architectuur van Budel-Dorpsplein.
  • Laurabossen met gerevitaliseerde bosbestand, vennen en karakteristieke natuur en
  • Stramproy en omgeving met o.a. konikpaarden en ooievaars.

De film is opgenomen en gemaakt in 4K/UHD en staat garant voor zeer hoge beeldkwaliteit. Dieren, vogels, planten en insecten komen zeer dichtbij, kleurrijk en haarscherp in beeld.

Bekijk alvast de trailer van 1½ minuut.

Tickets kosten €4,50 per persoon en zijn alleen te reserveren en betalen via ticketservice ’t Tejaterke.

De vertoning van de film wordt mogelijk gemaakt door IVN Best in samenwerking met leden van de videoclub Helmond.

Waar
‘t Tejaterke