De Oeverlanden, Schotse Hooglander - foto: Marjori Hong

Feestweek De Oeverlanden

Amsterdam 11 maart 2024

De vereniging De Oeverlanden Blijven! is bijna 40 jaar geleden opgericht, ontstaan uit een actiegroep die zich verzette tegen ambitieuze bouwplannen van de gemeente Amsterdam aan de noordoevers van De Nieuwe Meer. Toen, in 1984, kon niet worden vermoed dat de vereniging in 2024 haar 40-jarig jubileum zou kunnen vieren!

SAVE THE DATE

25 mei t/m 2 juni 2024

Feest
De viering van het 40-jarig jubileum heeft als belangrijk doel om (nog) meer Amsterdammers bekend te maken met het gebied De Oeverlanden en om de waarde van ecologisch beheer onder de aandacht te brengen.

Een week vol activiteiten

De viering zal helpen om de draagkracht voor het beschermen van het gebied te vergroten. En dat is weer nodig om toekomstige bedreigingen te voorkomen en om investeringen in de biodiversiteit van het gebied te vergroten. We vieren het met een feestweek vol van activiteiten. Ben jij er ook gezellig bij?!

Natuurmark
Op zondag 2 juni is de afsluiting van de feestweek. Op deze dag wordt van 11.00 tot 17.00 uur een natuurmarkt gehouden. Hier zullen organisaties die de natuur en duurzaamheid als doel hebben, zich presenteren. Ook IVN Amsterdam zal van de partij zijn.

De Oeverlanden